Zamyšlení nad výsledky činnosti Licha a Svobody

Pan bývalý primátor se neopomněl v nedávném rozhovoru pochlubit svými mimořádnými výsledky, mj. došlo i na DPP. Pro pořádek je vhodné srovnat výkony DPP za fungování Martina Dvořáka s výsledky jeho (několika) nástupců.

Ze statistické ročenky DPP pro rok 2012 lze vyčíst, že ve srovnání s r. 2011:

  • objemy místových i vozových km jsou nižší
  • výnosy poklesly
  • náklady vzrostly
  • celkový hospodářský výsledek je za nezměněných podmínek smlouvy s městem (odhlédněme od úprav objednaných vozových km) radikálně nižší, resp. ze zisku (určeného pro obnovu hmotného majetku DPP)
Konkrétně:
  • ze zisku ve výši 990 mil. Kč se stala ztráta -396 mil. Kč
  • celkový náklad na 1 místový km vzrostl o 5%
  • celkový náklad na 1 provozní km vzrostl o 5,3%
  • délka provozovaných linek poklesla o 5%
  • stáří vozového parku je u metra o 16,5% tramvají o 1,9%, autobusů 5,6% vyšší
Závěr:
DP za “nového”vedení jezdí méně, ale s vyššími náklady. Vozový park stárne, zadlužení se zvýšilo o 8 000 000 000,- Kč

 

Poznámka na okraj: Lich dle Svobody ušetřil 1,5 mld. Kč. Výkazy DPP sice ukazují, že došlo ke snížení některých nákladů v úhrnu o 174,4 mil.Kč, proti tomu však stojí extrémní navýšení mzdových nákladů o 265,78 mil. Kč. Netto efekt je tedy -91 mil. Kč.

 

Souhrnná informace s grafy ke stažení zde.

Viz také:

Co dělal primátor Svoboda? Nic, samý sliby.

Další připravované úspory primátora Svobody

Kde je uspořená libra ?

Nehospodárnost DP

Primátor Svoboda - mistr miliardových úspor

Těžké časy začínají finančním správcům pražského Dopravního podniku

Ukazatel EVA podle ČEKIA

Úspory nového vedení

Žábou na prameni je primátor. Dopravě ani ekonomice nerozumí.