Zamyšlení nad výsledky činnosti Licha a Svobody
Pan bývalý primátor se neopomněl v nedávném rozhovoru pochlubit svými mimořádnými výsledky, mj. došlo i na DPP. Pro pořádek je vhodné srovnat výkony DPP za fungování Martina Dvořáka s výsledky jeho (několika) nástupců.
Ze statistické ročenky DPP pro rok 2012 lze vyčíst, že ve srovnání s r. 2011:
- objemy místových i vozových km jsou nižší
- výnosy poklesly
- náklady vzrostly
- celkový hospodářský výsledek je za nezměněných podmínek smlouvy s městem (odhlédněme od úprav objednaných vozových km) radikálně nižší, resp. ze zisku (určeného pro obnovu hmotného majetku DPP)
- ze zisku ve výši 990 mil. Kč se stala ztráta -396 mil. Kč
- celkový náklad na 1 místový km vzrostl o 5%
- celkový náklad na 1 provozní km vzrostl o 5,3%
- délka provozovaných linek poklesla o 5%
- stáří vozového parku je u metra o 16,5% tramvají o 1,9%, autobusů 5,6% vyšší
Poznámka na okraj: Lich dle Svobody ušetřil 1,5 mld. Kč. Výkazy DPP sice ukazují, že došlo ke snížení některých nákladů v úhrnu o 174,4 mil.Kč, proti tomu však stojí extrémní navýšení mzdových nákladů o 265,78 mil. Kč. Netto efekt je tedy -91 mil. Kč.
Souhrnná informace s grafy ke stažení zde.
Viz také:
Co dělal primátor Svoboda? Nic, samý sliby.
Další připravované úspory primátora Svobody
Primátor Svoboda - mistr miliardových úspor
Těžké časy začínají finančním správcům pražského Dopravního podniku
Žábou na prameni je primátor. Dopravě ani ekonomice nerozumí.