Svědecká výpověď - Ing. Abraham

Ing. Abraham, bezpečnostní ředitel Státní tiskárny cenin, uvedl dne dne 26.3.2014 mimo jiné i toto:

K jízdenkám:

  • Otázka advokáta obviněného: Je považován jízdní doklad, tedy jízdenka za ceninu?
    Odpověď: Ano.
  • Otázka advokáta obviněného: Můžete říci, zda cena těchto jízdních dokladů dodávaných do jiných OP je stejná nebo se od sebe liší?
  • Odpověď: Vím zcela určitě , že ceny se liší, nebot' DP, kterým dodáváme jízdenky tak příliš nezávisí na rizicích spojených s padělatelstvím a stupeň zabezpečení přímo odpovídá jejím požadavkům, současně při tom musíme brát v úvahu i další aspekt, který je spojen s výrobou těchto dokladů a který tvoří podstatné know how STC, jako je bezpečnost produktu při výrobě a jeho nezneužití během výroby, což u těchto menších odběratelů může tvořit jednu z oblastí užitné hodnoty, konkrétní ceniny.
  • Pokud se mě ptáte na konstrukci jízdních dokladů tehdy od spol. Neograph a současné jízdní doklady, tak způsob zajištění těchto dokladů je konstrukčně jiný.
  • Srovnáváme dvě konstrukce jízdenek, ale nesrovnáváme je z pohledu provedení, ale z pohledu provedení a času, ale, jestliže říkáme, že něco bylo postaveno před dvěma nebo třema roky, za nějakých cen a hodnot, a srovnáváme to s konstrukcí dokladů, které jsou v současné době, prostě, to nelze porovnat. Můžeme srovnávat pouze to, jestli to splnilo nebo nesplnilo účel.
  • Každý ceninový doklad musí stát na kvalitním materiálu, pokud tento materiál sám uvnitř má nějaké zajišťovací prvky, je to proti padělání optimální záležitost. Tím chci říci, že současný ceninový papír nakupovaný od spol. Optis je dostačující, ale z pohledu mého - bezpečnostního ředitele - za kvalitu, si myslím, že není úplně optimální.
  • Otázka advokáta obviněného: Je vám známo, zda měla STC v r. 2007 a v letech následujících nějaké pevné ceníky svých produktů , resp. jizdních dokladů?
    Odpověď: Ceníky našich výrobků nemohou být pevné, protože záleží na technologii, která je použita k výrobě jednotlivých cenin a u stejné ceniny se můžou použít rozličné technologie, které jízdenku zlevňují nebo zdražují a proto se navrhují varianty konstrukce zabezpečení jízdenky, se kterými souvisí i ceny. Takže z úrovně mých znalostí vím, že ceník nelze vytvořit, vždy je cena vytvořena ad hoc konkrétním výrobkům a užité technologii.

K ing. Sittovi ml.:

  • ... se mi vybavila situace, kdy nás Silta ml. obvinil z úniku informací a následného padělání jízdenek pro DPP Praha
  • Otázka advokáta obviněného: V čem spočívalo podivné jednání Ing. Sitty, o kterém jste dnes hovořil?
    Odpověď: P. Sitta ml., pod vlivem zřejmě nějakých vlastních osobních problémů, začal komunikovat s STC, řekněme , velmi nevybíravých způsobem , obviňoval nás z různých zamlčování faktů, obviňoval nás z úniku informací, z plýtvání materiálem. Nechoval se jako řádný obchodní partner, pokud jsme se na něčem domluvili, tak večer nebo v noci přišel e mail, který byl úplně otočený, takže v podstatě se vůbec nechoval jako obchodní partner.
  • Otázka st.zástupce: Vzpomenete si, kdy došlo k obvinění z úniku informací ze strany p. Sitty ml.?
    Odpověď: Já myslím, že to byl prazačátek všech sporů a to bylo tak dva roky zpátky. To jsme začali monitorovat ty jeho šílené stavy.

Viz také:

Nevěrohodný svědek Sitta ?

Třetí obvinění Vladimíra Sitty mladšího

Sestra JUDr. Sitty vypovídá...